پرينتر و لوازم مصرفي آن پرينتر و لوازم مصرفي آن .

پرينتر و لوازم مصرفي آن

راهنماي خريد انواع ريبون و استفاده صحيح از آن

راهنماي خريد انواع ريبون و استفاده صحيح از آن

نكات كاربردي در مورد انواع ريبون

ribbon | راهنماي خريد انواع ريبون و استفاده صحيح از آن

تعريف و تاريخچه‌ “ريبون”

“ريبون” نوعي ورق پلاستيكي است كه قشري از جوهر بر سطح آن كشيده شده است. از “ريبون” كه جوهري خاص است در چاپ بر روي برچسب‌ ها و ليبل‌ ها با قدرت ماندگاري مختلف استفاده مي‌شود. تكنيك به كار رفته در “ريبون” در حدود سال 1980 ميلادي بر اساس تكنيك “ترمال ترانسفر” توسط يك شركت ژاپني ابداع شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۳:۳۴ توسط:نويد موضوع:

قطعات كارتريج ليزري – بخش دوم

قطعات كارتريج ليزري – نحوه‌ كار و تشخيص ايراد قطعات كارتريج ليزري

printer-accessories | قطعات كارتريج ليزري

در ادامه‌ مبحث “تونر“، به مهم‌ترين قطعات ديگر كارتريج كه با “تونر” در ارتباط هستند اشاره مي‌كنيم:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۵۱:۴۲ توسط:نويد موضوع:

قطعات كارتريج ليزري – بخش اول

قطعات كارتريج ليزري – نحوه‌ي كار و تشخيص ايراد قطعات كارتريج ليزري

قطعات كارتريج ليزري

در اين مقاله به ارايه‌ي تصويري كلي از نحوه‌ي كارِ قسمت‌هاي مختلف يك پرينتر ليزري و وظيفه‌ي قطعات مختلف كارتريج  آن در عمل چاپ پرداخته و  به عمده‌ترين موارد خرابي‌هاي احتمالي هر قطعه مي‌پردازيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۵:۱۶ توسط:نويد موضوع:

تونر كارتريج چيست ؟

تونر كارتريج چيست ؟

اصول صحيح نگهداري و استفاده از تونر

تونر چيست ؟

عناصر تشكيل‌ دهنده‌ پودر تونر:

 تونر، پودري خاص با فشردگي و غلظت زياد است. تونر در شارژ كارتريجِ پرينترهاي ليزريِ رنگي و سياه‌ و‌ سفيد به كار مي رود. تونر در پرينترهاي ليزريِ رنگي عبارت از مشكي، آبي، زرد و قرمز است. تركيبات تشكيل‌ دهنده‌ي تونر در محصولات هر شركت و كارخانه‌‌ي سازنده‌‌ي آن مي‌تواند متفاوت باشد. از طرف ديگر بايد توجه داشت كه در هر پرينتري نمي‌توان از هر نوع تونري استفاده كرد، اما در يك نگاه كلي تركيبات اصلي پودر تونر شامل:  پودر كربن، پليمرهاي خاص ، پلي‌استر، رزين و اكسيدآهن مي‌باشد كه پودر كربن بيش‌ترين ماده‌ي تشكيل‌دهنده‌ي آن است.

نكته‌ي مهم در كيفيت پودر تونر، كوچك بودن ذرات تشكيل‌ دهنده‌ي آن مي‌باشد. هر قدر ذرات پودر تونر كوچك‌تر باشند كيفيت چاپ بهتر خواهد بود، به همين دليل كارخانه‌هاي سازنده‌ي تونر، براي افزايش كيفيت چاپ، ذرات تونرِ توليدي خود را از ۱۶ ميكرون به حدود  8 ميكرون رسانده‌اند. اساس اين شيوه بر روش “امولاسيون” emulasion استوار است.

توليدكنندگان اصلي، تونر را در درون كارترج دستگاه به فروش مي‌رسانند، اما توليدكنندگان فرعي آن را در بطري‌ها و بسته‌هاي متفاوت از 45 گرمي تا 10 كيلويي عرضه مي‌كنند.  شارژ تونر خود مبحث جداگانه‌اي است و نياز به دانستن فرمول دقيق هر يك از تونرها و آگاهي از كارتريج مخصوص آن تونر را دارد.

تونر چيست ؟

محفظه‌ اي كه در آن پودر (تونر)، يا جوهر چاپ نگهداري مي‌گردد “كارتريج” نام دارد. در پرينترهاي ليزري از كارتريج تونر استفاده مي‌شود. يك كارتريج پرينترِ ليزري از دو قسمت اصلي تشكيل شده است:

  1. تونر (پودر)
  2. درام

در پرينترهاي ليزري انتقال دستورات چاپ از پرينتر به سطح كاغذ توسط اين دو قسمت انجام مي‌شود. تركيب قرار گرفتن اين دو قطعه در پرينترهاي مختلف مي‌تواند به صورت پهلوي هم و يا مجزّا باشد كه در پرينترهاي ليزريِ سيا‌ه‌ و‌ سفيد، تونر و درام اكثراً پهلوي هم هستند.

لازم است در هنگام خريد، استفاده و نگهداري از تونرِ پرينترهاي ليزري، نكاتي را در نظر داشته باشيد كه در اين‌جا به مهم‌ترين آن‌ ها اشاره مي‌كنيم:

  • تونر يك ماده‌ي سمي محسوب مي شود و تا 30 ماده‌ي شيميايي در آن قابل تشخيص است.
  • بزرگي هر ذره‌ي تونر 2/. ميكرون است و مي‌تواند تا 6 ساعت در هوا معلق بماند، بهتر است بدانيد كه حتي جارو برقي‌ هاي قوي خانگي نيز قادر نيستند ذرات كوچك‌تر از 10/. ميكرون را جذب كنند!
  • اگر تونر به پوست دست و يا به لباستان چسبيد آن را فقط با آب سرد بشوييد و به هيچ عنوان براي شستن تونر از آب گرم استفاده نكنيد در غير اين صورت باعث جذب بيش‌تر آن، به محل تماس مي‌شويد.
  • اگر دستتان به تونر ذوب‌ شده خورد، بايد آن را به وسيله‌ي حلال، پاك كنيد. اثر برخورد تونر ذوب‌ شده با لباس و پارچه به سختي پاك مي‌شود.
  • تنفس زياد ماده‌ي كربن موجود در تونر به مدت 15 الي 20 سال باعث بروز بيماري‌هاي ريوي خواهد شد.
  • عمر مفيد يك ذره‌ي تونر در يك اتاق بدون رطوبت يك سال تمام است!
  • شارژ كارتريج با تونر غير اصل، موجب كيفيت بد چاپ و حتي آسب ديدن پرينترتان خواهد شد. تونر هاي ارائه شده توسط فروشگاه آوند، با كيفيت عالي تقديم مي شود. اين تونر ها توسط بهترين تكنيسن هاي تعميرات ماشين هاي اداري تست شده است.
  • قبل از شارژ كارتريج تونر، تميز كردن آن باعث كاركرد بهتر تونر مي‌شود. در اين مورد برحسب دستورالعمل و يا نظر متخصصان پرينتر مي‌توانيد از وسايل ايجاد كننده‌ي جريان هوا و يا خلاء براي تميز كردن تونر استفاده كنيد.
  • حتي در پودر تونرهاي رنگيِ اورجينال نيز، به دليل عدم وجود حالت مغناطيسي، تا حدي ريزش مشاهده مي‌شود.
  • اگر پودر تونر مورد استفاده‌ي شما باكيفيت باشد، سياهي و تو در تويي بيش از حد بر روي صفحه‌ي پرينت گرفته شده مشاهده نخواهد شد. ضخامت حروفي كه با پودر تونرِ با كيفيت چاپ شده باشد بايد برابر با 5.5 ميكرون باشد.
  • در برخي از كارتريج‌هاي تونردار وجود “چيپست” (Chip) علاوه بر علت معمولي آن، در تنظيم كاليبراسيون رنگ كارتريج جديد نيز تأثيرگذار است.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۷:۲۷ توسط:نويد موضوع:

چيپست كارتريج چيست؟

چيپست چيست؟ كاركرد آن در كارتريج چگونه است؟

chipset | چيپست چيست؟

(Chip) “چيپ”يا “چيپست” چيست؟

چيست كارتريج تراشه اي  ظريف از سيليكون  (silicon) است كه در بازار “چيپ” يا “چيپست” ناميده مي‌شود در حقيقت نام ديگر IC  يا همان Integrated Circuit (مدار مجتمع) مي‌باشد كه معمولاً از جنس كريستال سيليكوني بوده و چندين عنصر الكتريكي را در خود جاي مي‌دهد. به بيان تخصصي‌تر، جنس “چيپست” از مواد نيمه‌رسانا و بيش‌تر از (ma) بوده و ميزان ناخالصي آن از نوع كنترل شده است. عناصر الكتريكي “چيپ” مي‌تواند شامل تعداد زيادي ترانزيستور، مقاومت و خازن باشد، ولي معمولاً اصلي‌ ترين عنصر آن را ترانزيستور تشكيل مي‌دهد. اندازه‌ي “چيپ” معمولاً حدود يك اينچ و در بيش‌ تر موارد تا يك سانتي‌متر است. وظيفه‌ي اصلي مجموعه‌ي اين عناصر الكتريكي بررسي كردن مدارها و رد و بدل كردن اطلاعات لازم كه از آن با اصطلاح “صفر و يك” ياد مي‌شود مي‌باشد. در حقيقت مدارهاي مجتمع، از روي تعداد عناصر موجود در “چيپست” است كه تقسيم‌ بندي مي شوند . در حال حاضر پيشرفت فن‌ آوري در اين مورد به حدي است كه گاهي بر روي يك ميلي‌ متر از يك “چيپست” صدها هزار عدد از عناصر الكتريكي نام‌ برده شده قابل تعبيه است، به اين صورت كه تراشه‌هاي حاوي عناصر الكتريكي، با استفاده از فن‌آوري پيشرفته، در داخل لايه‌اي از سيليكون همگون، با رعايت ضخامت يك‌ نواخت و بدون تَرك‌ خوردگي تزريق مي‌شوند.

What is a cartridge chip | چيپست چيست؟

 در پرينتر ها يا ماشين فتوكپي پس از تمام شدن پودر تونر يا جوهر دو انتخاب وجود دارد:

  1. خريدن كارتريج جديد
  2. خريدن يك چيپست سازگار با مدل دستگاه و پر كردن تونر كارتريج

در اين رابطه به تعريف و كاركرد كلي “چيپست” مي‌پردازيم.

“چيپست” در “كارتريج” كارِ شمارنده را انجام مي‌دهد. در برخي از انواع كارتريج ها تعويض “چيپست” الزامي است، در اين‌ جا اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا اصلاً “چيپست” را بر روي كارتريج نصب كرده‌اند؟ هدف اين است كه وقتي تعداد چاپ برگه‌ ها به بيش‌ تر از حد مجاز و تعيين شده رسيد، از شارژ مجدّد “كارتريج” جلوگيري شود و “كارتريج” نو خريداري گردد، اما بايد گفت كه اين روشِ كارخانه‌هاي سازنده نتوانسته كاملاً موفق باشد. علاوه بر وجود “چيپست‌”هاي نو در بازار، امكان “ريست” كردن دستگاه‌ نيز به‌وجود آمده است. وقتي يك “چيپست” جديد به جاي “چيپست” قديمي نصب مي‌گردد، در حقيقت كنتور “كارتريج” صفر مي‌شود و قابليت شارژ مجدد مي‌يابد، بدون اين عمل حتي با “كاتريج” پر از “تونر” هم امكان چاپ وجود نخواهد داشت. اما مشكل اينجاست كه در برخي موارد اين روش صرفه‌ي اقتصادي ندارد، به همين منظور روشي به نام “ريست” كردن ايجاد شده است كه در اين روش با هزينه اي بسيار كم دستگاه به حالتي وارد مي‌شود كه ديگر هيچ اطلاعاتي را از “چيپست”دريافت نمي‌كند و در حقيقت “چيپست” غير فعال مي‌شود. مشكلات مربوط به “چيپست”  و “ريست” كردن در مارك “سامسونگ” نسبت به مارك‌هاي “اچ پي” و “كانن” بيش‌تر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۵۵:۱۳ توسط:نويد موضوع:

ريست برخي دستگاه هاي برادر

ريست برخي دستگاه هاي برادر

 در اين آموزش نحوه ريست (Reset)  برخي مدل هاي كارتريج تونر پرينترهاي برادر (Brother) را آموزش مي دهيم. در مدل هايي كه در اين مطلب، آموزش مي دهيم، مي توانيم مشكل “Toner Life End Error” را به روش زير برطرف كنيم:

  • براي دستگاه هاي پرينتر برادر سري (HL) ليزري تك كاره بدين صورت عمل كنيد:

brother-hl | ريست برخي دستگاه هاي برادر

  1. زماني كه دستگاه خاموش است، در جلوي آنرا باز كنيد.
  2. در حاليكه كليد “Go” را پايين نگه داشته ايد، كليد “Power” دستگاه را روشن كنيد و منتظر باشيد همه LED ها روشن شوند ولي چراغ هاي“Ready” و “Status” خاموش گردند، در اين زمان كليد “Go” را رها كنيد.
  3. وقتي تمام LED ها خاموش شدند، كليد “Go” را 2 بار فشار دهيد و  منتظر باشيد تا همه چراغ ها غير از “Ready” و “Status” روشن شوند.

بعد از مراحل 1 تا 3، به ترتيب :

براي كارتريج تونر “Starter” پنج بار كليد “Go” را فشار دهيد.

براي كارتريج تونر “Standard” شش بار كليد “Go” را فشار دهيد.

براي كارتريج تونر “High Capacity” هفت بار كليد “Go” را فشار دهيد.

و در آخر در جلو دستگاه را ببنديد.


  • براي دستگاه هاي پرينتر برادر سري (DCP) ليزري سه كاره بدين صورت عمل كنيد:

borther-dcp | ريست برخي دستگاه هاي برادر

  1. در زمان روشن بودن دستگاه، درب جلوي آنرا باز كنيد.
  2. اين كليدها را به ترتيب از راست به چپ وارد كنيد: “Option” يا “Clear”  و سپس Start
  3. كليدهاي فلش بالا و پايين يا + و – را بطور مكرر بزنيد تا عدد 11 روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
  4. كليد “Ok” يا “Start”  را فشار دهيد تا نوشته “Accepted” روي صفحه نمايش پديدار گردد.
  5. درب جلوي دستگاه را ببنديد.

  • براي دستگاه هاي فكس و چندكاره هاي ليزري به اين نحو عمل كنيد:

دستگاه چند كاره برادر | ريست برخي دستگاه هاي برادر

در زمان روشن بودن دستگاه، در جلوي آنرا باز كنيد.

كليد هاي مربوطه را به ترتيب وارد كنيد:

  • دستگاه هايي كه داراي دكمه هاي “Clear/Back” هستند، بدين صورت:

Clear/Back سپس * و بعد 0 0 را بزنيد.

  • دستگاه هايي كه داراي دكمه هاي “Option” هستند، بدين صورت:

Option سپس * و بعد 0 0 را بزنيد.

با توجه به تخصصي بودن محصولات فروشگاه آوند پرينتر و نياز كاربران به آموزش منحصر به ماشين هاي اداري از جمله شارژ كارتريج , تعمير كارتريج  وتعمير پرينتر و فتوكپي و …، بر آن شديم كه بصورت كاملاً ساده اما پر محتوا، مطالب مناسب در اين زمينه را براي بازديدكنندگان عزيز فراهم كنيم اما ميدانيم تجاربي كه شما داريد ميتواند كمك زيادي در تكميل تر شدن مقاله هاي آموزشي سايت باشد.در قسمت نظرات تجارت خود در با ديگران به اشتراك  بگذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۴:۱۸ توسط:نويد موضوع:

دانستني هاي فتوكپي، پرينتر، كارتريج و ملزومات آن‌ها

دانستني هاي فتوكپي، پرينتر، كارتريج و ملزومات آن‌ها

دانستني هاي فتوكپي

در اين مقاله كوتاه كه مجموعه ايست از سئوالات خوانندگان آوندپرينتر درباره انتخاب فتوكپي ، پرينتر و كارتريج كه شايد بتواند كمكي  باشد براي انتخاب بهتر شما

دانستني هاي فتوكپي و پرينتر

  • چه مواردي را بايد در خريد دستكاه فتوكپي در نظر گرفت؟

 كيفيت چاپ – سرعت چاپ – امكانات اتصال به كامپيوتر، لپ تاپ و پرينتر – ظرفيت سيني كاغذ – امكان چاپ دو رو –  امكانات سايز كپي -وجود خدمات برند كپي در شهر مورد استفاده –  قيمت

  • در ايران بيشتر چه مارك‌هايي از دستگاه فتوكپي فروش مي‌رود و كدام يك بهتر است؟

دانستني هاي فتوكپي و پرينتر

آمار دقيقي در اين مورد در دسترس نيست ولي به طور كلي مارك‌هاي كانن – شارپ – توشيبا و ريكو  بيشتر به چشم مي‌خورند. عوامل بسيار متفاوتي مي‌تواند باعث ترجيح يكي از اين مارك‌ها به ديگري شود. نكته‌ي كليدي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه هميشه گران‌ ترين دستگاه فتوكپي الزاماً بهترين دستگاه براي مورد مصرف شما نيست. اساسي‌ترين موضوع  عبارت از در نظر گرفتن دقيق نياز و انتظار شما از دستگاه فتوكپي و سپس اقدام به انتخاب با مقايسه‌ي امكانات و قيمت اين دستگاه‌ها است.

به عنوان مثال توشيبا تا حدودي  تقسيم‌ بندي بيشتري براي كسب‌ و كارهاي كوچك و بزرگ دارد.

كانن در عرضه‌ي دستگاه‌هاي فتوكپي ديجيتالي خصوصاً براي مصارف مشاغل كوچك پيشروتر به نظر مي‌رسد.

شارپ تلاش بيشتري را صرف توليد دستگاه فتوكپي چند منظوره كرده است.

ريكو بر روي كسب‌ و كارهاي شركتي و مدارس، داراي مصارف متوسط و قابليت شبكه‌اي و گرافيكي بالا تمركز دارد.

در شرايط تغيير دماي شديد قرار نگيرند و در محلي خشك و تميز نگهداري شده و درست در زمان استفاده بسته‌ي آن‌ها باز شود.

  • از كجا بدانيم كه پرينتري كه خريداري مي‌كنيم، پرينتري براي نوع مصارف خانگي نيست؟

پرينترهاي موسوم به خانگي معمولاً امكانات  اتصال جداگانه به اينترنت را ندارند . در بسياري از موارد داراي يك پورت اتصال به كامپيوتر ميباشند و يك سيني تغذيه كاغد با حداكثر 40 برگ دارند.

  • آيا در مقايسه بين دو پرينتر متفاوت مثل ليزري و جوهر افشان، مساوي بودن عددي كه نشانگر كيفيت است، به معني كيفيت واقعي يكسان هم هست؟

جواب در برخي موارد منفي است. اگر يك پرينتر ليزري دقت استاندارد ۶۰۰ dpi داشته باشد دقتِ معادلش در پرينتر جوهر افشان بالاتر از 600 و تا حدود ۷۲۰  dpi خواهد بود.

  • آيا در همه ي انواع پرينترها دارا بودن دقت بالا، به معني دادن خروجي بهتري نسبت به ديگر پرينترهاست؟
  • خير. در بعضي موارد چنين نيست. به عنوان مثال درمورد چاپ عكس، يك پرينتر جوهر‌افشان كه ۳۰۰ dpi دارد،  كيفيت بهتري از يك چاپگر ليزري با كيفيت ۶۰۰dpi  خواهد داشت.

دانستني هاي فتوكپي و پرينتر

  • آيا چاپ عكس با كيفيت بالا، مي‌تواند ملاك برتريِ همه‌جانبه‌ي يك پرينتر به ديگر پرينترها محسوب شود؟

با توجه به اين‌كه چاپگرها با قابليت‌ها و موارد مصرف متفاوتي بطور مثال سرعت .قدرت مكانيكي .حجم كارتريج .عمر بالاي قطعات مصرفي. قابليت تعداد پرينت بالا توليد مي‌شوند. اين تصور، صحت ندارد.

  • چرا كارتريج برخي از پرينترهاي ليزريِ تازه خريداري شده به سرعت تمام مي‌شود آيا تقلبي هستند؟

نخير تقلبي نيستند ولي برخي كارخانه‌ها مانند اچ پي و كانن در محصولات خود براي كمتر شدن قيمت اوليه چاپگر از كارتريجي كوچكتر كه Starter-size cartridge ناميده مي‌شود استفاده مي‌كنند كه يكي از معايب آن خرج زودتر از موعدي ايست كه براي خريدار به بار مي‌آورد.

  • چطور نوع تونر سازگار براي شارژ كردن كارتريج‌هاي ليزري “كانن” و “اچ پي” را مي‌شود تشخيص داد؟

در واقع تونر اين دو يكسان ميباشد. اما امكان دارد دو كارتريچ  با نامي يكسان به خاطر استفاده از مگنت بدون فنر و يا مگنت فنردار از دو نوع متفاوت تونر استفاده كنند. در اكثر موارد در مگنت‌هاي بدون فنر،  تونر 1005  و در مگنت‌هاي فنردار، تونرهاي 1200 مورد استفاده قرار مي ‌گيرد.

ما تعداد از سئوالاتي كه بيشتر تكرار شده بود را در مقاله گنجانديم .ما افتخار ميكنيم كه اگر سئوالي داريد با ما درميان بگذاريد. يا تجربه خود با ديگران در به اشتراك  بگذاريد ما سئوالات و تجربيات شما را در مقاله هاي خود مي گنجانيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۱:۱۶ توسط:نويد موضوع:

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر يا كارتريج دايمي!

 تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر نوعي جايگزين براي كارتريج است كه هزينه‌ي ملزومات چاپ را بسته به حجم مصرف، گاه تا يك‌ دهم كاهش مي‌دهد. به تانك جوهر به غلط و اصطلاحاً كارتريج دايمي هم مي‌گويند و بيشتر براي پرينترهاي  “اپسون”، “كانن” و تا حدودي “اچ چي” ساخته مي‌شوند. تانك جوهر داراي مخازن جوهري است كه با لوله‌هايي ظريف به قسمت هد پرينتر متصل مي‌شود، در هر تانك حدود 80 تا 100 ml مركب هست و تانك جوهر  4 مخزنه  حدود 400 ml  گنجايش مركب خواهد داشت و قادر خواهيد بود بين 3 تا 5 هزار برگ پرينت بگيريد  (با احتساب معيار استاندارد 5 درصد پُريِ يك صفحه‌ي A4). از ديگر مزاياي تانك جوهر، امكان استفاده از تنوع رنگ بيشتر مي‌باشد، اما مواردي هست كه بايد حتماً در استفاده از تانك جوهر بلد باشيد، در غير اين صورت پرينترتان مشكل پيدا خواهد كرد:

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

  • بايد در خريد جوهر براي تانك جوهر يا همان Continuos Ink Supply System از كيفيت رنگ‌ها مطمئن باشيد تا پرينترتان صدمه نبيند.
  • تانك جوهر و پرينتر بايد دقيقاً هم‌سطح  پرينتر باشند و نسبت به  دستگاه هم بالا يا پايين قرار نگيرند.
  • براي پُر كردن جوهر ، درپوش بزرگ را باز كرده و مخزن  را پر كنيد. در، تانك جوهرهايي كه دو سرپوش دارند بايد در حالت پر كردن جوهر ، درپوش بزرگ، باز و درپوش كوچك بسته باشد و هنگامي كه پرينتر در حال كار است درپوش‌هاي كوچك بايد باز و درپوش‌هاي بزرگ بايد بسته باشند.
  • پرينت گرفتن به تعداد زياد و در يك نوبت، قسمت هد  پرينتر را مسدود كرده و باعث اعلام خطا توسط پرينتر خواهد شد، به اين موارد دقت داشته باشيد و از بروز آن جلوگيري كنيد.

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

  • ميزان و وضعيت جوهر را در اين روش نبايد از طريق كامپيوتر يا خودِ پرينتر كنترل كنيد، بلكه بايد هميشه بايد خودتان مراقب باشيد و قبل از اتمام جوهر، تانك جوهر را پركنيد، در غير اين صورت لوله‌هاي باريكِ متصل به هد پر از هوا خواهند شد.
  • بسته به ظرفيت پرينترتان، بعد از چاپ 50 الي 150 صفحه، چراغ‌ هاي B و C روشن خواهند شد و در صفحه‌ي نمايش هشدار اتمام مركب را مشاهده خواهيد كرد. دكمه‌ي قرمز (مثلث برعكس) پرينتر را 10 ثانيه فشار داده و نگه داريد. پس از آن حتي اگر چراغ‌هاي B  و C روشن هم بمانند، پرينتر مجدداً شروع به پرينت گرفتن خواهد كرد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۳۱:۴۹ توسط:نويد موضوع:

راهنماي خريد و شارژ كارتريج

راهنماي خريد و شارژ كارتريج

طرزتشخيص كارتريج فابريك، طرح فابريك و تعمير شده يا Refill

در مورد كارتريج در كل سه نوع انتخاب وجود دارد:

  1. خريد كارتريج اصل (فابريك)
  • هولوگرام اين نوع كارتريج‌ ها از نوع اتمي بوده و نمي‌توان آن را سالم از بدنه‌ي كارتريج جدا كرد.
  • شماره‌ي سريال در پشت بسته‌ي كارتريج حكاكي شده است و با شماره‌ي بدنه مطابقت دارد.

original-cartrdige | راهنماي خريد و شارژ كارتريج

  1. خريد كارتريج مشابه (طرح فابريك)
  • در طرح فابريك (مشابه) چيني، مي‌توان هولوگرام را از بدنه‌ي كارتريج مانند يك برچسب جدا كرد.
  • شماره‌ي سريال در پشت بسته‌ي كارتريج چاپ شده است و با شماره‌ي بدنه مطابقت دارد.
  • كارتريج‌هاي طرح فابريك چيني خود سه نوع مي‌باشند:
  • درجه‌ي يك يا Grade A: داراي درام و چيپست فابريك چيني بوده و داراي كيفيت قابل قبولي هستند.
  • درجه‌ي دو: از مشخصه‌هاي اين نوع كارتريج در عمل اين است كه با آن نسبت به حد نرمال، به طرزي محسوس، تعداد كمتري پرينت مي‌توان گرفت. (در كارتريج‌هاي hp تا 34.7 درصد)
  • درجه‌ي سه (كارتريج ريفيل): در حقيقت كارتريج‌هاي مصرف شده‌اي هستند كه تعمير شده، كاست آن‌ها رنگ شده و داخلشان نوار پلوم قرار داده‌اند و استفاده از آن‌ها توصيه نمي‌شود، كيفيت چاپ اين نوع كارتريج‌ها به طرز محسوسي پايين است. ( در پرينترهاي hp تا 27 درصد كاهش كيفيت چاپ را به همراه دارند.) ضمناً اين نوع از كارتريج‌ها استهلاك پرينتر را نيز افزايش مي‌دهند
  1. شارژ كارتريج

شارژ كارتريج روشي است كه در حقيقت تابعي از روش درجه‌ي 3 مي‌باشد ولي به دليل اين كه تا حدي بي‌ واسطه‌ تر قابل انجام است ضريب امنيتي بهتري دارد و اكثراً از اين روش براي صرفه‌جويي در هزينه‌هاي پرينت استفاده مي‌شود.

نكته‌ي اصلي و بديهي در تفاوت قيمت اين سه‌ نوع كارتريج است و شما مي‌توانيد نسبت به حجم، كيفيت و حساسيت كار خود يكي از اين سه روش را براي تهيه‌ي كارتريج مورد نياز خود انتخاب كنيد بديهي است كه هر قدر از كارتريج فابريك‌ تري استفاده كنيد همان‌ قدر به عمر پرينترتان افزوده خواهد شد، در غير اين صورت و براي ساير انتخاب‌ها، حداقل، نكات امنيتي گفته شده را در نظر بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۲۴:۲۳ توسط:نويد موضوع:

روش تشخيص اصل بودن كارتريج hp

روش تشخيص اصل بودن كارتريج hp از روي اتيكت‌ها – بسته‌بندي و خود كارتريج hp

تشخيص اصل بودن كارتريج HP1- اتيكت هاي امنيتي را كنترل كنيد: بر روي باند داخل كارتنِ كارتريج، اتيكت Hp را كنترل كنيد. در برخي از كارتريج‌هاي جوهرافشان در بالاي سمت چپ و يا راست، اتيكت امنيتي ديگري نيز وجود دارد.

براي تشخيص صحّت اتيكت‌هاي جديدِ تثبيت هويت Hp جهت موبايل، كه به پيوست كد بدنه موجود مي‌باشند، بايد اين موارد قابل مشاهده باشند:

  • با حركت دادن قوطي كارتريج به جلو و عقب، مي‌بايست علايم ‘OK’ و ‘√ به سمت برعكس حركت كنند.
  • با حركت دادن قوطي كارتريج به چپ و راست علايم ‘OK’ و ‘√ مي‌بايست به همان سمت حركت كنند. به تصوير شماره‌ي 1 دقت فرماييد:

تشخيص اصل بودن كارتريج HP

در اتيكت‌ هاي جديد يك كد اختصاصي مخصوص تلفن هوشمند وجود دارد كه مي توانيد از طريق اخذ (QR) توسط گوشي هوشمند و يا با مراجعه به آدرس سايت (www.hp.com/go/ok) شماره سريال اتيكت را وارد كرده و به گزينه‌ي تثبيت هويت (Authentication) مخصوص موبايل دسترسي پيدا كنيد. به تصوير شماره‌ي 2 دقت فرماييد:

تشخيص اصل بودن كارتريج HP

  • در صورت دريافت پاسخ مبني بر مجاز بودن كد وارد شده مي‌توانيد از اصل بودن كارتريج hp مذكور مطمئن شويد. به عبارت ديگر اين امكان هست كه اتيكت‌هاي جديد امنيتي را به صورت آن‌لاين مورد آزمايش قرار دهيد. كافي است كه به آدرس اينترنتي درج شده در اتيكت‌هاي جديد مراجعه كرده و شماره سريال را وارد كنيد.
  • در hp برنامه‌ي تثبيت هويتِ گوشي همراه با كد قاب (بدنه) قابل استفاده است.

نحوه‌ي آزمايش صحت اتيكت‌هاي قديمي‌تر كارتريج‌هاي hp:

نسبت به مدل كارتريج و تاريخ بسته‌بندي، كارتريج اصلِ hp مي‌تواند يكي از خصوصيات هلوگرافيك زير را داشته باشد:

اتيكت با قابليت تغيير رنگ: (شكل 3 را مشاهده فرماييد)

  • قوطي كارتريج را از يك طرف به طرف ديگر بچرخانيد و مشاهده كنيد كه آيا تغيير رنگ را مشاهده مي‌كنيد يا نه.
  • در قوطي كارتريج‌هاي اصل، وقتي پس‌زمينه تيره رنگ باشد نيمي از حروف، داراي رنگ روشن و يا تيره خواهند بود.
  • قوطي را به هر طرف چرخانده و اتيكت قديمي ليزري را كنترل كنيد.

تشخيص اصل بودن كارتريج HP

اتيكت‌هاي حركتي:

در بعضي از مدل‌هاي قديمي‌تر اچ پي نيز:

  • با حركت دان قوطي كارتريج به جلو و عقب، مي‌بايست علايم ‘OK’ و ‘√ به سمت برعكس حركت كنند.
  • با حركت دان قوطي كارتريج به چپ و راست علايم ‘OK’ و ‘√ مي‌بايست به همان سمت حركت كنند. به شكل شماره‌ي 4 دقت فرماييد:

تشخيص اصل بودن كارتريج HPتشخيص اصل بودن كارتريج HP

2- بسته‌بندي كارتريج hp را به اين نحو كنترل كنيد:

بسته‌ بندي‌ كارتريج‌هاي hp در بهترين كيفيت عرضه مي شود، بسته‌ بندي‌هايي با كيفيت نازل، بسته‌بندي باز شده و يا كارتريج بدون بسته‌بندي نمي‌تواند متعلق به hp باشد. همچنين توجه داشته باشيد كه شركت hp اجازه‌ي عرضه‌ي بسته‌بندي‌هايي را كه به هر نحو آسيب ديده‌اند را نمي دهد. اكثر بسته‌بندي‌هاي hp به يك شكل بوده و نفاوت زيادي با هم ندارند. به تصوير شماره‌ي 5 دقت فرماييد:

تشخيص اصل بودن كارتريج HPتشخيص اصل بودن كارتريج HP

3- پس از باز كردن بسته‌بندي، اين موارد را در خود كارتريج hp بررسي كنيد:

  • نبايد هيچ‌گونه علايم كاركردگي،جوهر يا پودر و دستكاري اجزاي كارتريج و گوشك‌هاي آن مشاهده شود. (به تصوير شماره‌ي 6 دقت كنيد)

تشخيص اصل بودن كارتريج HP

4- كارتريج را از مراكز و سايت‌هاي معتبر تهيه كنيد:

بهتر است فروشگاهاي معتبر را براي  خريد انتخاب كنيد و در حتما از فروشنده بخواهيد اورجينال يا اصل بودن محصول را در فاكتور خود ذكر نمايد.

5- از امكان تثبيت هويت hp استفاده كنيد:

برنامه‌ي تثبيت هويت كارتريج hp از سال 2004 به بعد به مرور ارايه شده و در مورد بيشتر LaserJet و MFPها، قابل استفاده است كه از طريق اين آدرس مطابق شرح‌هاي داده شده‌ي قبلي، پس از دانلود قابل استفاده مي‌باشد:

www.hp.com/go/TonerCheck

اكنون شما مي‌توانيد جهت مشاهده‌ و انتخاب كارتريج‌هاي hp مورد نظر خود، به قسمت مواد مصرفي و كارتريج سايت آوند پرينتر مراجعه فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۵:۵۷ توسط:نويد موضوع: