پرينتر و لوازم مصرفي آن پرينتر و لوازم مصرفي آن .

پرينتر و لوازم مصرفي آن

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر يا كارتريج دايمي!

 تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

تانك جوهر نوعي جايگزين براي كارتريج است كه هزينه‌ي ملزومات چاپ را بسته به حجم مصرف، گاه تا يك‌ دهم كاهش مي‌دهد. به تانك جوهر به غلط و اصطلاحاً كارتريج دايمي هم مي‌گويند و بيشتر براي پرينترهاي  “اپسون”، “كانن” و تا حدودي “اچ چي” ساخته مي‌شوند. تانك جوهر داراي مخازن جوهري است كه با لوله‌هايي ظريف به قسمت هد پرينتر متصل مي‌شود، در هر تانك حدود 80 تا 100 ml مركب هست و تانك جوهر  4 مخزنه  حدود 400 ml  گنجايش مركب خواهد داشت و قادر خواهيد بود بين 3 تا 5 هزار برگ پرينت بگيريد  (با احتساب معيار استاندارد 5 درصد پُريِ يك صفحه‌ي A4). از ديگر مزاياي تانك جوهر، امكان استفاده از تنوع رنگ بيشتر مي‌باشد، اما مواردي هست كه بايد حتماً در استفاده از تانك جوهر بلد باشيد، در غير اين صورت پرينترتان مشكل پيدا خواهد كرد:

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

  • بايد در خريد جوهر براي تانك جوهر يا همان Continuos Ink Supply System از كيفيت رنگ‌ها مطمئن باشيد تا پرينترتان صدمه نبيند.
  • تانك جوهر و پرينتر بايد دقيقاً هم‌سطح  پرينتر باشند و نسبت به  دستگاه هم بالا يا پايين قرار نگيرند.
  • براي پُر كردن جوهر ، درپوش بزرگ را باز كرده و مخزن  را پر كنيد. در، تانك جوهرهايي كه دو سرپوش دارند بايد در حالت پر كردن جوهر ، درپوش بزرگ، باز و درپوش كوچك بسته باشد و هنگامي كه پرينتر در حال كار است درپوش‌هاي كوچك بايد باز و درپوش‌هاي بزرگ بايد بسته باشند.
  • پرينت گرفتن به تعداد زياد و در يك نوبت، قسمت هد  پرينتر را مسدود كرده و باعث اعلام خطا توسط پرينتر خواهد شد، به اين موارد دقت داشته باشيد و از بروز آن جلوگيري كنيد.

تانك جوهر چيست و چه كاربردي دارد ؟

  • ميزان و وضعيت جوهر را در اين روش نبايد از طريق كامپيوتر يا خودِ پرينتر كنترل كنيد، بلكه بايد هميشه بايد خودتان مراقب باشيد و قبل از اتمام جوهر، تانك جوهر را پركنيد، در غير اين صورت لوله‌هاي باريكِ متصل به هد پر از هوا خواهند شد.
  • بسته به ظرفيت پرينترتان، بعد از چاپ 50 الي 150 صفحه، چراغ‌ هاي B و C روشن خواهند شد و در صفحه‌ي نمايش هشدار اتمام مركب را مشاهده خواهيد كرد. دكمه‌ي قرمز (مثلث برعكس) پرينتر را 10 ثانيه فشار داده و نگه داريد. پس از آن حتي اگر چراغ‌هاي B  و C روشن هم بمانند، پرينتر مجدداً شروع به پرينت گرفتن خواهد كرد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۳۱:۴۹ توسط:نويد موضوع: