پرينتر و لوازم مصرفي آن پرينتر و لوازم مصرفي آن .

پرينتر و لوازم مصرفي آن

راهنماي جامع صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف جوهر پرينتر

صرفه‌جويي در مصرف كارتريج !!

(راهنماي جامع صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف جوهر پرينتر)

در اين مقاله مجموعه‌اي از بهترين روش‌هاي صرفه‌ جويي در مصرف كارتريج و به عبارت ديگر صرفه‌جويي در جوهر پرينتر را براي خوانندگان سايت آوند پرينتر شرح مي‌دهيم.

  1. صرفه‌جويي در مصرف كارتريج از طريق نرم‌افزارهاي اختصاصي:

در سال‌هاي اخير براي صرفه‌جويي در جوهر پرينتر، نرم‌افزارهاي خاصي عرضه و به كار گرفته شده است. اين نرم‌افزارها با استفاده از “الگوريتم”‌هايي خاص، در “رزولوشن”‌هاي مختلف به بهينه‌سازي اطلاعات پرينتر مي‌پردازند و موجب صرفه‌جويي در مصرف جوهر پرينتر مي‌شوند.

صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف كارتريج

اين برنامه‌ها با بيش‌تر مارك‌هاي موجودِ پرينتر، سازگار هستند. توضيح اين نكته ضروري است كه در مورد ميزان صرفه‌جويي به عمل آمده توسط اين نرم‌افزارها ارقامي از 30 تا 70 درصد ذكر مي‌شود كه تاييد آن نياز يه تجربه‌ي شخصي دارد. در اين‌جا صرفاً نام تعدادي از مشهورترينِ اين نرم‌افزارها را ذكر مي‌كنيم:

InkSaver- GreenCloud

GreenCloud Printer

FinePrint v8.38 Workstation + Server

FinePrint Pro

  1. صرفه‌جويي در مصرف كارتريج توسط تنظيمات پرينتر:

شما بسته به نوع پرينتر خود مي‌توانيد تنظيماتي را انجام دهيد كه موجب صرفه‌جويي در مصرف

كارتريج شود. به عنوان يك نمونه‌ي ساده و براي پرينتري خاص كه نحوه‌ي انجام آن مي‌تواند در پرينترهاي مختلف متفاوت باشد چنين تنظيماتي مورد نظر است: > در منوي Print> general >Select Printer(نام پرينتر)> Preferences> properties> Paper/Quality> در اين مرحله در قسمت Print Quality را بر روي 600dpi تنظيم كنيد > گزينه‌ي Economic Mode را تيك بزنيد> OK

صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف كارتريج

به خاطر پيچيدگي نسبي برخي از تنظيمات مربوط به صرفه‌جويي جوهر پرينتر، برخي از سازندگان پرينتر، كليدهايي مستقيم براي چاپ به‌‌صرفه (Eco Mode) ايجاد كرده‌اند. در صورتي كه پرينتر شما هم يكي از اين نوع پرينترها باشد به راحتي مي‌توانيد از كليدهاي مذكور براي صرفه‌جويي در مصرف جوهر (Toner Save) و چاپ نكردن صفحات خالي و ديگر موارد مشابه استفاده كنيد.

  1. صرفه‌جويي در مصرف جوهر با استفاده از امكانات مرورگرها:

براي پرهيز از چاپ قسمت‌هاي غيرضروري در هنگام پرينت گرفتن از صفحات وب، اگر صفحه‌ي وب مورد نظرتان قابليت خوانده شدن در Reader View داشته باشد، مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد. با انتخاب اين حالت در مرورگرهايي چون Firefox در كنار نوار آدرس، آيكوني مانند كتاب نمايان مي‌شود كه با استفاده از آن، عكس‌ها و ساير قسمت‌هايي كه ضروري نيستند به راحتي از چاپ حذف مي‌شوند. در نسحه‌ي بتاي مرورگر “گوگل كروم” اين مورد، Simplify page نام دارد.

صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف كارتريج

  1. مطالعه‌ي دقيق دفترچه‌ي راهنماي پرينتر:

شايد به نظر پيش پا افتاده جلوه كند ولي آگاهي كامل از نحوه‌ي كاربرد پرينتر ي كه در اختيار داريد تأثير مستقيمي بر ميزان مصرف جوهر پرينتر شما خواهد گذاشت.

به عنوان يك مثال ساده شما مي‌توانيد در اكثر پرينترها براي چاپ كردن پيش‌نويس‌هايتان از حالت Default و متن‌ هاي عادي از Normal و براي چاپ عكس از حالت Best استفاده كنيد تا در ميزان مصرف جوهر صرفه‌جويي كرده باشيد.

صرفه‌جويي چند جانبه در مصرف كارتريج

  1. موارد كاربردي متفرقه براي صرفه‌جويي در مصرف كارتريج:
  • تغيير دادن فونت: به عنوان مثال فونتي مثل Garamond،  سي درصد كمتر از فونت Times New Roman جوهر مصرف مي‌كند!
  • براي چاپ مطلب و عكس منتخب: انتخاب مطلب و عكس مورد نظر در يك صفحه > File >Print > Page Range> Selection
  • فراموش نكردن استفاده از حالت پيش‌نويس براي رفع اشكالات احتمالي پيش از چاپ!
  • كوچك كردن ابعاد صفحات انتخاب شده براي پرينت.
  • هنگام چاپ فايل “پاور پوينت” مي‌توانيد روي هر برگ كاغذ به اين طريق چند صفحه را جا دهيد:

>در كادر پرينت > Properties>Layout> انتخاب تعداد صفحات.

  • استفاده از حالت چاپ مقالات در سايت‌هاي اينترنتي: در صفحات وبي كه اين امكان را ندارند با اضافه كردن افزونه‌ي Print Edit كه مخصوص مرورگر Firefox است مي‌توانيد از اين حالت استفاده كنيد.
  • استفاده از برنامه‌هاي كاربردي موجود در سايت‌هاي اينترنتي براي حذف مطالب اضافي از صفحه‌ي مورد نظر در اينترنت براي پرينتِ آسان، مانند سايت Printgreener.com و Printwhatyoulike.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۰۳:۵۸ توسط:نويد موضوع:

مشكلات رايج پرينترها و نحوه رفع آنها

مشكلات رايج پرينترها

مشكلات اساسي و رايج پرينترها و نحوه رفع آنها | مشكلات رايج پرينترها

پرينتر:

در اين مقاله ليستي از مشكلات يك پرينتر را برايتان مطرح مي كنيم و راه هاي رفع آنها را برايتان شرح مي دهيم. تنها كافي است بدانيد كه در پرينتر خود به چه مشكلي برخورد كرده ايد.اگر چنانچه در چاپگر خود دچار مشكلي شديد كه نتوانستيد آن را حل كنيد، مي توانيد با شماره هاي درج شده در سايت آوند پرينتر تماس بگيريد تا در اسرع وقت براي تعمير پرينتر شما اقدام نمايند.

نمي توان تأثير مثبت پرينترها را در روند كار روزمره انكار نمود و استفاده از آنها را در زندگي روزمره ناديده گرفت. چاپگرها با تمام ويژگيها و مشكلات ديوانه كننده اي كه دارند، بسياري از نيازهاي ما را برطرف مي كنند.

مشكلپرينتر به كندي عمل چاپ را انجام مي دهد.

مشكلات اساسي و رايج پرينترها و نحوه رفع آنها | مشكلات رايج پرينترها

راه حل: عمل پرينت را كنسل كنيد و در طي فرآيند پرينت، با كاهش كيفيت پرينت در پرينتهاي روزمره خود، در مصرف جوهر يا تونر صرفه جويي نماييد. تنظيمات setting پرينتر با توجه به مدل آن متفاوت مي باشد. در بيشتر برنامه هاي ويندوز نحوه ي جابه جايي به حالت Print draft وجود دارد. گزينه ي print و Properties را انتخاب نماييد و سپس به دنبال تنظيمات كاهش كيفيت پرينت بگرديد. بعنوان مثال، براي پرينتر Photosmart 8450 تنظيمات كيفيت پرينت را از حالت Normal به Fast Draft تغيير دهيد. (در سمت راست بر روي Screen-shot كليك نماييد). ديگر پيشنهادات افزايش سرعت: صفحات را از وبسايتها بدون گرافيك و عكس، پرينت بگيريد و در صورت امكان، رم را به پرينتر خود اضافه كنيد.از كابل USB باكيفيت و متراژ كوتاه استفاده كنيد.از سالم بودن وضعيت ويندوز يا سيستم عامل كامپيوتر خود اطمينان حاصل كنيد.

مشكل: هزينه هاي بيش از حد جوهر و يا تونر در پرينتر

مشكلات اساسي و رايج پرينترها و نحوه رفع آنها | مشكلات رايج پرينترها

راه حل: كامپيوترهاي جهان در طول ساليان  پيشرفت شگفت انگيزي  نموده است و پيچيده تر از گذشته شده اند. برخي از فروشندگان ممكن است پرينترهاي بسيار ارزان را به شما بفروشند كه شايد ابتدا شما را خرسند نمايد ولي بعد از آن مجبور خواهيد بود مواد مصرفي پرينتر را بسيار گران خريداري نماييد.

بهتر است كارتريج  پرينترهاي خود را از فروشگاه هاي  معتبر خريداري نماييد. معمولا خريد از فروشندگان دسته سه توصيه نمي شود حتي اگر قيمت مناسبي را به شما پيشنهاد كنند. يك راه حل مناسب براي صرفه جويي در هزينه ها، خريد كارتريج با ظرفيت بالا مي باشد. اگر شما تعداد زيادي پرينت و چاپ در روز انجام مي دهيد، سعي كنيد كارتريج جوهر افشان  با قابليت بيش از 250-plus صفحه را تهيه نماييد و يا يك كارتريج تونر با عملكرد بالاي 2000 صفحه خريداري نماييد يك قانون نا نوشته اي در چاپگرها وجود دارد كه هر چقدر دستگاه ارزان باشد كارتريج ومواد مصرفي آن گران تر است .

مشكل: ارسال كارهاي پرينت خود از ويندوز به پرينترهاي اشتباه

راه حل: معمولا اين مشكل زماني رخ مي دهد كه سيستم آپگريد شده باشد. براي رفع اين مشكل در ويندوز 7، از منوي استارت، گزينه ي Devices and printer را كليك نماييد و تنظيمات پرينتر را ست نماييد. اگر شما از نسخه هاي قديمي ويندوز استفاده مي نماييد، اين مراحل متفاوت خواهد بود.

مشكل: پرينتر خيلي كم رنگ ، پر از لكه يا با خطوط افقي پرينت مي گيرد

راه حل: ممكن است هد پرينتر شما مسدود شده باشد كه اين مشكل در پرينترهاي جوهر افشان زياد رخ مي دهد. برنامه جانبي پرينتر شما مي تواند جوهر خشك شده را تميز نمايد و يك برگه تست را براي بررسي پرينت نمايد. مراحل گام به گام چگونگي انجام اين كار توسط پرينتر متفاوت است. در ويندوز7 در منوي استارت بر روي Devices and printers در كنترل پنل كليك نماييد و نرم افزار پرينتر خود را بررسي كنيد. در بخش جزئيات اضافي، گزينه ي Solve inkjet printer problems يعني حل مشكلات پرينتر جوهر افشان را مطالعه نماييد.

مشكل: اعلام اشتباه خالي بودن كارتريج

مشكلات اساسي و رايج پرينترها و نحوه رفع آنها | مشكلات رايج پرينترها

راه حل: ممكن است اين خطا درست باشد. پيامهاي عدم وجود جوهر يا خالي بودن كارتريج، اغلب پيامهاي غير قابل اطميناني هستند. شما ميتوانيد با استفاده از نرم  چاپگر از قسمت عدم هشدار پيام موردنظر را حذف نماييد يا با استفاده از نرم افزار هاي ريست پرينتر .البته ما به شما نرم افزار ريست را پيشنهاد نمي كنيم ولي برخي كه با مدل پرينتر شما سازگار باشند، مي توانند مؤثر واقع شوند و ارزش امتحان را دارند يا تعويض چيپ كارتريج.

مشكل: استفاده از كارتريج پرينتر تعمير شده يا پر شده  با چاپي افتضاح

مشكلات اساسي و رايج پرينترها و نحوه رفع آنها | مشكلات رايج پرينترها

راه حل: ما توصيه ميكنيم كه حتما سراغ محصولات با كيفيت از فروشگاه هاي معتبر برويد. هم براي خريد هم براي شارژ كارتريج . محصولات دسته سه بازار، ممكن است باعث شود كه در صرفه جويي در هزينه ها، پيش بي افتيد ولي مي تواند نتيجه خوبي به همراه نداشته باشد، به عبارتي (كارتريج ،تونر ،جوهر) يا شارژ كارتريج فقط ارزان، چاپي با كيفيت بسيار پاييني را به همراه خواهد داشت و حتي ميتواند خسارات زيادي به چاپگر بزند. برخي از كارتريج ها با داشتن بيش از 40% جوهر يا تونر از كار ميافتند و اين بيشتر در محصولات با كيفيت پايين و توليد شده از قطعات و مواد بي كيفيت مشاهده ميشود.

مشكل: چگونه مي توان هنگام پرينت، متن بيشتري را در يك صفحه گنجاند؟

راه حل: كوچك كردن نوشته و گنجاندن دو صفحه در يك صفحه، در هزينه ها صرفه جويي مي كند، چرا كه شما كاغذ كمتري خريداري مي نماييد و سرعت پرينت را افزايش مي دهد، چرا كه تعداد پيجهاي كمتري لازم است. در ويندوز خود گزينه ي Print and properties را انتخاب كنيد و وارد تنظيمات پرينتر خود شويد و تعداد صفحات هر برگ را به ميزان درخواستي افزايش دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۱۸:۴۵ توسط:نويد موضوع: